Hybrid hajtással kapcsolatos tévhitek
⇮ Tévhit: A hibridek többe kerülnek
Miért kellene egy forradalmain új technológiának okvetlenül drágának lennie? A Toyota hibrid hajtású autói például körülbelül annyiba – vagy gyakran még kevesebbe – kerülnek, mint a hasonló teljesítményű dízelautók. A piaci trendekkel ellentétben egy gazdaságos, megbízható és környezetbarát autó ma már nem luxus, amiért felárat kellene fizetni. A Toyota filozófiája pontosan erről szól.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Tévhit: A hibridet tölteni kell ⇮
Egy hibrid autó akkumulátora semmiféle karbantartást nem igényel. A rendszer önállóan osztja el az energiát, menet közben töltve az akkumulátort – időnként a motor, időnként pedig a fékezésből visszanyert energia segítségével. Ez nemcsak a vezető kényelmét szolgálja, hanem egyúttal a fékrendszer élettartamát is jelentősen meghosszabbítja.
⇮ Tévhit: Az akkumulátor hajlamos a meghibásodásra, és ilyenkor drága a cseréje.
Egy hibrid hajtású Toyota akkumulátorát arra tervezték, hogy az autó folyamatosan használhassa, és soha ne kelljen kicserélni. A Toyota 10 év garanciát nyújt a hibrid akkumulátorokra, de vannak autók, amelyek már több mint egymillió kilométert futottak.
A bécsi taxisofőr, Manfred Dvorak esete, aki egymillió kilométert autózott Toyota Priusával. Az autó sosem hibásodott meg, és az akkumulátorát sem kellett cserélni.
Összefoglalva: a hibrid autó hibrid akkumulátorának élettartama nagyon hosszú, ez lehetővé teszi, az akár 10 évre adható garanciát az akkumulátorra*.
*A garancia csak akkor érvényes, ha az akkumulátort rendszeresen ellenőrizteti egy Toyota márkaszervizben. További részletekkel Toyota márkakereskedője szolgál.
Tévhit: A hibridek javítása drága és bonyolult. ⇮
A Toyota több mint két évtizede fejleszti már a hibrid technológiát, ami mára minden szempontból megbízható és kifinomult megoldássá érett. A Toyota-tulajdonosoknak nem kell aggódniuk azért, hogy hibrid autójuk javításra szorul, és a váratlan meghibásodások ritkaságszámba mennek. Ezt számos független megbízhatósági felmérés is alátámasztja, amelyekben a Toyota kiválóan szerepelt.
⇮ Tévhit: A hibridek időszakos átvizsgálása és javítása drága.
A hibrid autók szervizelése a legtöbb esetben olcsóbb, mint a hagyományos motorral hajtott modelleké. Ennek oka a karbantartást nem igénylő hibrid rendszer, amiből hiányoznak a benzin- és dízelmotoros autókban megszokott, gyorsan elhasználódó alkatrészek, így a hibridek fenntartási költsége jóval alacsonyabb.
Tévhit: A hibridek nem túl dinamikusak. ⇮
A hagyományos motorok használata közben alakult ki bennünk az a tévhit, hogy az alacsony fogyasztás és a teljesítmény egymásnak ellentmondó fogalmak. Csakhogy a Toyota hibridjei bebizonyították, hogy egy autó igenis lehet egyszerre takarékos és élvezetesen vezethető. 222 lóerős összteljesítmény, 8,1 másodperces gyorsulás 100 km/órás tempóra, és mindehhez csupán 5,1 l/100 km fogyasztás… és mindez egy SUV-ban! A hibrid hajtás megvalósította azt, ami nemrégiben még lehetetlennek tűnt – ráadásul mindez ma már bárki számára elérhető.
⇮ Tévhit: A hibridek népszerűtlenek.
A hibrid hajtás sok szempontból előnyösebb a hagyományos motoroknál, ezért egyre népszerűbb. Ezt a trendet a Toyota indította útjára több mint 20 évvel ezelőtt, amikor bemutatta a világ első hibridjét – ma pedig már szinte minden autómárka kínálatában szerepel egy ilyen modell. A hagyományos hajtási módok lassan a múltba vesznek, és helyüket takarékosabb és környezettudatosabb megoldások veszik át, amelyek az autósok és a környezet számára egyaránt hasznosak.
Tévhit: Egy hibridet nehéz újra eladni. ⇮
A hibridek Magyarországon is népszerűvé váltak. Minden egyes nap 26 magyar autóvásárló dönt úgy, hogy Toyota-hibridet választ. A széles modellválaszték, a versenyképes ár és a verhetetlen fenntartási költség miatt ez az “alternatíva” egyre inkább “alappá” válik. Mindezt a használtautó-piac is alátámasztja, ahol ezek a megbízható autók jó áron és könnyen értékesíthetők.
- 49,4% PRIUS 1,8 HYBRID (122 LE) Premium
- 48,9% MAZDA 2,0 (165 LE) Skymotion
- 48,9% SUPERB 1,4 (150 LE) Ambition
- 48,5% PASSAT 1,4 (150 LE) Comfortline
⇮ Tévhit: Még túl korai a hibridek megbízhatóságáról beszélni.
A Toyota hibrid hajtású autói immár több mint 20 éve róják a világ útjait. Némelyikük több mint egymillió kilométert futott, és tulajdonosaik még ma is gond nélkül, biztonságosan használják őket. Minden független megbízhatósági felmérés azt bizonyítja, hogy a hibrid Toyoták – legyenek akár újak vagy idősebbek – a legtökéletesebb autók közé tartoznak.
A D-szegmens eredményei a TÜV 2016-os jelentésében 6-7 éves autók / 8-9 éves autók
- Toyota Prius
- Opel Insignia
- Mazda 6
Ez nem egy “friss” technológia, hiszen 20 évnyi mérnöki munka és tapasztalat áll mögötte. Ma már több mint 11 millió ilyen autó rója az utakat, és a Toyota hibridek immár sok éve a megbízhatósági listák élén szerepelnek!