Toyota RAV4. Nincsenek félmegoldások

Toyota RAV4 - 100% SUV. 100% HYBRID. Nincsenek félmegoldások

Új Toyota RAV4 - 2019

A Toyota 1994-ben bemutatott RAV4-gyel olyan kategóriát teremtett, amely nem maradhat ki egyetlen autógyártó palettájáról sem. Az SUV-forradalom „vezére” továbbra is töretlen népszerűségnek örvend. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a Toyota RAV4 a világ legnépszerűbb SUV-ja, ráadásul a 3. legnépszerűbb autó a világon. (Az első a szintén Toyota színeiben „versenyző” Corolla.) Nagy teher nyomja az új RAV4 vállát, ha túl akarja szárnyalni az előző négy változat sikereit, de erre minden esélye megvan. A Toyota komolyan veszi a kihívást,  mint ahogy a címben is utal rá: NINCSENEK FÉLMEGOLDÁSOK.

A 2019 elejétől kapható 5. generáció-s RAV4 kívül-belül megújult: fejlett biztonsági rendszer; erőt, magabiztosságot sugalló forma, vagány színvilággal; új hajtáslánc; TNGA platform és sok más újdonság. Mind-mind arra ösztönöz, hogy ne csak olvasson róla az ember, ne csak nézze, hanem élje át, legyen részese ennek az egyedi, újszerű élménynek.

Külső

Szakítva a ma divatos SUV-k kerek, ívelt formáival az új RAV4 tervezésénél – az Amerikában kapható 4Runner dizájnja alapján – a geometriát vették alapul. Az autó minden oldalán megjelenő sokszög motívum erőt, magabiztosságot kölcsönöz az autónak. A benzinmotorokkal szerelt RAV4 modellekhez alapáron jár a Bi-LED parabola fényszóró és a LED-es nappali menetfény. A hibrid modellekhez és az XLE felszereltségtől fölfelé az alapár a projektoros LED főfényszórót és a LED-es nappali menetfényt tartalmazza.

Az új karosszériával együtt módosultak a méretek is. Az autó hosszában az eltérés szinte elenyésző, 5mm-rel csökkent. Ezzel ellentétben viszont 10mm-re növelték a szélességét, a tengelytáv pedig 2660mm-ről 2690mm-re változott. Az átalakítások az utastérben is érzékelhetők, amely kényelmesebbé, tágasabbá vált.

„Az ötödik generáció fejlesztését végül a Kaland és kifinomultság koncepció mentén vittük véghez.”

– mondta Yoshikazu Saeki, a RAV4 főmérnöke. Bármilyen kalandban is vegyen rész, a csomagtartó befogadóképessége nem jelenthet akadályt. A 580 literesre növelt csomagtérrel ez nem is jelenthet gondot. Ha mégsem lenne elég, a hátsó ülések lehajtásával tovább növelhető az amúgy is tekintélyes tér. Az oldalhálók, valamint a két szinten rögzíthető padló gondoskodik a rendelkezésére álló hely praktikus kihasználásáról.

Toyota RAV4 – színválaszték

TNGA

Toyota - TNGA platform

A Toyota a RAV4 történetében először használja a globális TNGA padlólemezt. A GA-K névre hallgató változat adja az alapját a hamarosan Európában megjelenő Toyota Camry-nek is. A TNGA platformnak köszönhetően közel 60%-kal nőtt a karosszéria merevsége az előzőhöz képest. Mindez pozitívan befolyásolja az irányíthatóságot, az ütközésvédelmet, a vezetési élményt, a rugózást.

A TNGA padlólemez mellett vadonatúj TNGA-hajtásláncot is kapott a RAV4. A Toyota kínálatában a 2 literes benzines és a 2,5 literes hybrid szerepel. A szívó benzinmotor kézi vagy automata CVT váltóval is elérhető, az utóbbi nyomatékvektoros összkerékhajtással. A 2,5 literes hybrid fronthajtásos és összkerékhajtásos verzióban is készül. Az elsőkerék meghajtásos hybrid rendszer összteljesítménye 218 lóerő, az összkerekes változatban pedig 222 lóerő dolgozik.

Biztonsági rendszerek

A Toyota Safety Sense az ütközések elkerüléséért vagy azok hatásának mérsékléséért felelős rendszer. A 2015-ös bevezetése óta – a Toyota által végzett független számítások alapján – megközelítőleg 70 százalékkal, míg az Intelligens Távolságtartó Radarral (ICS) szerelt autóknál körülbelül 90 százalékkal csökkentek  a ráfutásos balesetek száma.

 

Toyota Safety Sense - RAV4

A Toyota Safety Sense második generációs rendszere egylencsés kamerával és milliméteres hullámhosszú radarral dolgozik. Megőrizvén az előző rendszer elemeit, azokat továbbfejlesztették, valamint új funkciókkal bővítették ki, így a Toyota RAV4 az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles spektrumát sorakoztatja fel. Megtalálható benne az ütközést megelőző rendszer (PCS) gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) kormányzási rásegítéssel (SC), intelligens adaptív sebességtartó automatika (IACC), teljes sebesség-tartományban működő adaptív sebességtartó automatika (IACC), valamint a sávkövető asszisztens (LTA), a jelzőtábla felismerés (RSA), az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) is. A hardver méretét kompaktabbra szabták, amely miatt könnyebben telepíthető minden modellbe.

High-tech megoldások

Toyota RAV4 - Toyota Hering

Az új Toyota RAV4-ben fejlett technológia megoldások sora biztosítja a felejthetetlen vezetési élményt. Elérhető a kulcs nélküli nyitás, a lábmozgatással nyitható csomagtér ajtó, a vezeték nélküli telefontöltő a középkonzolon, de akár a fűthető hátsó ülések, szellőztethető ülések, panoráma monitor 360°-os panoráma nézet rendszerrel, valamint még számtalan, a gondtalan vezetés élményét biztosító eszköz.

Az egyik leglátványosabb újdonság a digitális visszapillantó tükör, 

amely alapesetben ugyan úgy működik, mint bármely más hagyományos társa, azonban egy gombnyomással átválthatja monitorrá. Ekkor nemcsak a tükör bizonyos részében látszik a tolatókamera képe, hanem a tükör teljes felületét kitölti. A megjelenő képbe többek között lehetőségünk van belenagyítani, de akár a kamera dőlésszögét is állíthatjuk.

Toyota RAV4 visszapillantó hagyományos üzemmód
Toyota RAV4 visszapillantó digitális üzemmód

Toyota RAV4 – belső digitális visszapillantó

A RAV4 csak benzines és hybrid változatban kapható, dízelben nem gyártja a Toyota. Nincs is rá szükség, hiszen az Európában eladott RAV4-eknél a hibridek aránya eddig is 75-80 százalék volt, de az előrejelzések alapján ez a szám akár a 90 százalékot is elérheti.

Tesztvideó

Galéria

Győződjön meg Ön is egy tesztvezetés során az új RAV4 nagyszerűségéről. Látogasson el márkakereskedésünkbe (Szolnok, Jászberény), ahol felkészült értékesítőink készséggel állnak az Ön rendelkezésére.